mikaelageorgsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Mikaela Georgsson - 4 oktober 2012 17:07

Hej

Vår underbara Grand danois Cortina slog i förrgår igen sina ögon och blev en ängel.

Allt gick så fort och det fanns ingenting jag kunde göra:(

Jag och alex kom hem efter en snabbsväng in till stan, jag hämtade upp hundarna från hundgården och Cortina väntade som vanligt ovanför trappan hon var så glad och myssjuk så jag klappade henne på huvet och sa," kom Cortina då går vi och myser i soffan", hon gick framför mig in i vardagsrummet och gick upp i soffan. Jag klappade henne på kinden och sa mamma kommer snart, jag ska bara gå på toaletten, jag vänder mig om för att resa mig upp ur soffan då bara skriker hon, eller de va inte direkt ett skrik heller. Nått mittemellan skrik och yl. Jag tittar på henne i panik och försöker prata med henne men hon bara fortsätter sen märker jag att hon kissar ner sig, mig och soffan så jag ställer mig upp och springer ut i hallen gör att ringa alex som jämt åkt hemifrån igen, då blir de tyst. Under tiden jag prata med honom och säger att han måste skynda sig hem byter jag om. Efter vi lagt på går jag för att titta till henne igen, de enda jag ser är att hennes huvud sjunker ner. I den chock jag var skickar jag ett sms till alex där jag skriver att "jag tror hon är död" sen sjönk jag bara ihop på golvet, där satt jag tills jag hörde att de rullade ner en bil på gårdsplanen, jag springer ut och berättar att jag inte får någon kontakt med henne, alex och hans pappa går in och jag stannar ute, efter ett tag kommer Alex ut och är jätte ledsen, då fattade jag att vår 8månaders valp är död:(

Nu återstår det att se vad obduktionen visar.


Älskade Cortina, jag kommer aldrig glömma den tid vi fick med dig, du kommer alltid finnas i våra hjärtan <3

Ovido - Quiz & Flashcards